Fysiotherapie wordt afhankelijk van de diagnose soms vergoed uit de basisverzekering, maar meestal uit de aanvullende verzekering. De dekking en het aantal behandelingen hangen af van de voorwaarden van jouw zorgpolis. Onze fysiotherapeut heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Controleer je polis voor de exacte vergoedingen of neem vrijblijvend contact met ons op voor advies.
De facturering van de fysiotherapiebehandeling verloopt via onze fysiotherapeut. Op de factuur staat vermeld dat deze afkomstig is van Fydee Vitea Health4you.
Verzekerde zorg
Vrijwel alle psychologische behandelingen voor volwassenen die wij aanbieden, worden vergoed vanuit de basisverzekering van de Zorgverzekeringswet (als generalistische basis-ggz of gespecialiseerde ggz).
Je krijgt de behandeling alleen vergoed als je een geldige verwijsbrief van jouw huisarts hebt. Ook moet er sprake zijn van:
a) een psychische stoornis die onder de verzekerde zorg valt (dit wordt bepaald door het Zorginstituut Nederland), en
b) van een toegestane therapie (dit wordt bepaald door Zorgverzekeraars Nederland).
In één of enkele gesprekken stelt de behandelaar vast of er inderdaad sprake is van een stoornis waarvan de behandeling wordt vergoed door jouw zorgverzekeraar. Mocht er toch geen sprake zijn van een stoornis, dan worden de eerste diagnostische consulten nog wel vergoed.
Contracten met deze zorgverzekeraars in 2025 (verzekerde zorg)
De praktijk heeft per 1 april 2025 een contract met de volgende zorgverzekeraars:
Als je een zorgverzekering hebt afgesloten bij één van deze zorgverzekeraars, dan stuurt onze praktijk de facturen rechtstreeks naar jouw zorgverzekeraar. De vergoeding is in natura: de zorgverzekeraar betaalt de factuur direct aan de behandelaar. Je merkt daar dus niets van. Wel kunnen deze nota's door jouw zorgverzekeraar met het (verplicht en eventueel vrijwillig) eigen risico worden verrekend, als dat nog open staat.
Geen contracten met deze zorgverzekeraars in 2025 (verzekerde zorg)
Wij hebben (nog) geen contracten afgesloten met de volgende zorgverzekeraars:
Je ontvangt elke maand van ons een factuur met daarop de verschillende zorgprestaties. Deze factuur betaal je altijd zelf binnen 30 dagen volgens de algemene voorwaarden. Je kunt deze factuur meteen na ontvangst al indienen bij jouw zorgverzekeraar. Afhankelijk van de polis die je hebt afgesloten, krijg je daarna 60% tot 100% van de factuur door jouw verzekeraar vergoed.
Tarieven
De maximumtarieven van deze zorgprestaties worden elk jaar vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Het tarief per consult wordt bepaald door het type consult en de duur daarvan. Onze praktijk rekent de volgende tarieven voor de meest voorkomende consulten:
Consult Klinisch psycholoog diagnostiek vanaf 60 minuten € 252,86
Consult Klinisch psycholoog behandeling vanaf 60 minuten € 222,11
Onverzekerde zorg voor volwassenen
Niet-verzekerde zorg zijn ggz-behandelingen die niet worden vergoed vanuit de Zorgverzekeringswet. Zo komt de diagnose aanpassingsstoornis niet voor vergoeding in aanmerking, evenals identiteitsproblemen, werk- en relatieproblemen. Ook de preventieve behandelingen die wij bieden komen niet voor vergoeding vanuit de Zorgverzekeringswet in aanmerking. Vraag hiernaar als je in behandeling gaat.
Ook als er geen sprake is van verzekerde zorg, kun je in overleg met de behandelaar er toch voor kiezen om in behandeling te gaan. De kosten van deze behandeling zijn dan geheel voor eigen rekening. Voor deze consulten brengt de praktijk het zogenoemde ‘niet basispakketzorg consult’ in rekening, tegen een tarief van € 138,15 per 60 minuten bestede tijd. Dat is zowel de tijd die de behandelaar in gesprek met je is én de tijd die nodig is voor de zorgvuldige voorbereiding van de gesprekken en de vereiste verslaglegging. Voor onverzekerde zorg is een verwijzing van de huisarts niet nodig.
Annuleren van gesprekken
Bij verhindering kun je kosteloos tot 24 uur van tevoren (in werkdagen) een gesprek afzeggen. Indien je een gesprek niet tijdig annuleert, zijn de kosten daarvan voor eigen rekening. De praktijk mag hiervoor zelf een tarief vaststellen. HIervoor ontvang je een factuur die je zelf moet betalen. Het tarief voor een gemist gesprek is € 75,- en € 25,- per gemist digitaal feedback-moment, deze facturen worden niet door de verzekeraars vergoed.
Vragen over je factuur?
Onze facturen worden verstuurd door Axians. Heb je een factuur van ons ontvangen en heb je hier vragen over, kijk dan eerst bij de veelgestelde vragen op de website van Axians door te klikken op onderstaande knop.
Iedereen heeft recht op zorgbemiddeling door zijn of haar zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar kan verzekerden op weg helpen naar tijdige zorg, juist ook als er sprake is van wachtlijsten. Is er sprake van een wachttijd die langer is dan de Treeknorm? Dan kan de verzekerde dus meteen om zorgbemiddeling vragen bij de zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar moet zijn verzekerde, welke polis hij ook heeft, helpen aan een alternatieve zorgaanbieder om te voldoen aan zijn zorgplicht. De zorgverzekeraar bekijkt dan waar de verzekerde snel(ler) terecht kan.
Als er geen plek is bij een zorgaanbieder met wie er een contract is, dan kan de zorgverzekeraar ook een niet-gecontracteerde zorgaanbieder benaderen. Er wordt dan vaak voorafgaand aan de zorg een individuele maatwerkafspraak gemaakt. In dat geval zal de zorgverzekeraar de geleverde zorg aan zijn verzekerde volledig vergoeden.
Leidt de zorgbemiddeling niet tot tijdige zorg voor de verzekerde? Dan mag de zorgverzekeraar de vergoeding van de zorg niet beperken, als de verzekerde wel tijdig bij een niet-gecontracteerde zorgaanbieder terecht kan. Belangrijk hierbij is wel dat de verzekerde eerst echt om bemiddeling heeft gevraagd.
Wil je investeren in de gezondheid van jouw medewerker(s), bekijk dan hier ons aanbod of neem dan snel contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek, voor een offerte voor een grote groep medewerkers of voor de individuele medewerker.
Heeft jouw werknemer zich bij jou gemeld met beginnende psychische klachten en wil je hem/haar helpen hier zo snel mogelijk hulp voor te ontvangen? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden bij Health4you.
Ook kan het zijn dat jouw werknemer al contact met ons heeft opgenomen en een deel van de behandeling niet vergoed krijgt van de zorgverzekeraar. Ook in dat geval kun je waarschijnlijk een steentje bijdragen aan de vitaliteit van jouw werknemer, door deze kosten te vergoeden.
We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden
Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.